Att börja blogga har legat och snurrat i bakhuvudet på mig ett bra tag. Inte ett dugg för själva bloggandets skull utan mer för att få någonstans att skriva av sig och någonstans att samla ihop allting jag funderar på och vill hålla ordning på i träningsväg. Någonstans att drömma om lopp jag vill göra, komma ihåg grymma intervallpass och härliga träningar. Någonstans att summera häftiga upplevelser och hitta vägar till nya. 
 
Hur mitt förhållande till träning ser ut?
I en kortversion har jag hittat kärleken till träningen de senaste åren och fallit för det mesta jag har provat på. När jag var liten provade jag på det mesta utan att egentligen fastna för någonting och hann med allt ifrån simning, badmintion, pingis och golf till gymnastik, dans och aerobic innan jag fastnade för hopprep och skridskoåkning. Hopprepet höll på med i några år, och fick tävla både USM och SM med mitt fina lag, parallellt med att skridskoträningen gick från skridskoskola till konståkningsträning och fötterna plötsligt talade om att de fått nog. Båda sporterna slet på underben och fötter och jag blev tvungen att välja vad jag ville hålla på med. Konståkningen drog längsta strået och sedan dess har jag blivit mer kär för varje säsong jag åkt. Sporten, klubben, klubbkompisarna, tränarna och inte minst barnen jag med tiden fick ta hand om är fantastiska och det finns ingenstans jag trivs så bra som i min ishall. 
 
Konståkningens uppbyggnadssäsong introducerade mig för löpning, styrketräning och hårdare träning än jag hållt på med innan. Och jag föll. Stenhårt. Jag insåg att det fanns en vinnarskalle någonstans i mig som jag inte riktigt upptäckt förut och jag började älska att svettas och pressa gränser. Älska att upptäcka hur mycket jag klarar och vilka nya saker jag kan ge mig på. 
 
Någonstans där är jag just nu! Med konståkningen som bas och trygghet provar jag på det mesta. Springer en del, kör en del styrkelyft, hänger i gymmet, provar på gruppträningspass, simmar en del, dansar ibland och är i full gång med att göra en Tjejklassiker- och att drömma om allt annat jag vill prova på. En del drömmar är mer realistiska än andra, men jag är mer än sugen på att komma på vad som går att göra! 
 
Så här skriver jag av mig framöver helt enkelt, och förhoppningsvis kan jag bjuda på lite motivation på vägen till er som tittar förbi! 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej