Första dagen utan is och första dagen på vår vilovecka vaknar jag med träningssug. Finns inget bättre sätt att starta dagen än att svettas igång den och eftersom jag behöver vara lite produktiv idag knöt jag på mig gympaskorna för en kort löptur innan frukost, städning, körkortsteori och jobb.
 
När jag har sprungit i vår har det känts oförskämt bra och sedan jag köpte min grymma pulsklocka (en Polar M400) har det känts ännu bättre. Att Runkeepern jag använt mig av tidigare inte varit ett dugg rätt och att jag springer betydligt snabbare enligt pulsklockan var en ganska fin motivationhöjare och självförtroendeboost. 
Den där lätta känslan var dock som bortblåst idag när jag kämpade mot stumma och tunga ben i dryga 5 kilometer innan frukosten. Men, att starta dagen med att träna är oslagbart och efter ett par veckor av förkylning var det otroligt efterlängtat. Kanske är det inte mer än rimligt att konstatera att formen varken är eller bör vara på topp just nu och att det är just det de kommande veckornas fysträning är till för- att bygga en grund inför nästa säsong och en bas inför sommaren.
 
Just nu är det en ganska lång väg till löpformen men jag ser fram emot att göra en ny formkoll om några veckor. Finns trots allt inget mer stimulerande än snabba resultat och de brukar vara garanterade när vi startar upp fysträningen och kör fem-sex pass löpning/ styrka/ spänst och grenspecifik träning i veckan... 
 
Första dagen utan is fick en fin start med sovmorgon, löpning och nu frukost i sängen. 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej